onsdag 17 juni 2009

God men knappast prisvärd

Det blev vår egenhändigt odlade sallad efter att jag i vredesmod stormat in på Granngården och bett om deras effektivaste medel mot påträngande rådjur.

179 kronor fattigare kom jag hem med en burk illaluktande smörja, som nu sitter utplacerad på små stickor runt det som är kvar av den ofantliga odlingen (och här snackar vi varken om tunnland eller hektar utan faktiskt om en hel pallkrage!!).

Vågar knappt tänka på vad kilopriset blir för den salladen.

I övrigt har jag varit på inskolningssamtal för Måns idag.
Dagisstarten är inte förrän i augusti. Men fröknarna ville snacka igenom rutinerna före semestern.

Allt verkar bra, men det enda jag kan tänka på är att jag aldrig, aldrig, aldrig har lust att lämna ifrån mig honom till någon annan.

Tur att Urban lovat att ta hand om inskolningen.

Inga kommentarer: