söndag 5 juli 2009

Om idag var igår...

...hade det troligen kunnat gå något snabbare att springa Strömstadmilen.
För idag kom ju äntligen väderomslaget med lite svalare luft och moln.
Nu blev det en minst sagt het tillställning.
Efter två kilometer var jag helt övertygad om att jag skulle bli tvungen att bryta efter halva loppet.
Huvudet sprängde och svarta prickar dansade framför ögonen.
Men, så tog jag av mig kepsen och fick ett par uppfriskande duschar av snälla villaägare med vattenslang längs vägen.
Och väl uppe vid varvningen på Strömsvallen kändes det rätt okej igen.
Tiden blev förstås inget att ringa hem om (01.03.41) men jag är supernöjd med att ha tagit mig runt och med min 43:e placering bland de 65 damerna i motionsklassen.

Idag har jag mest gått runt och kikat på min stora blåsa på vänster stortå och myst vid blotta anblicken.

Och så har jag skrapat bort lite flagnande färg på garagets södergavel och tvättat den med målartvätt. Imorgon blir det förhoppningsvis måla av.

PS. Algot vaknade feberfri och vid god vigör igår morse. Så nu är allt som vanligt igen.

Inga kommentarer: