fredag 3 juli 2009

Too hot to blogg

Men här kommer i varje fall några tappra nattrader.
Semestern har dragit i gång,
och SOM den har dragit igång.

I helgen tog jag och vännen Sara den rara en roadtrip till Härjedalska Bruksvallarna.




Målet var en ståtlig vigsel mitt ute i fjällvärlden, närmare bestämt på Vitäggen, där Maria fick sin kära Pär.



Resten av veckan har gått till bad, skuggletande och jordgubbsätande.
Men, snart får det vara slut på det för på min och Ubbes "Att-göra-på-semestern-lista" står det att vi både ska bättra på med målarfärg på valda delar av huset och röja i Måns blivande rum.
Fast å andra sidan, semestern är lång och såna här dagar kan man ju inte göra annat än å kasta sig i böljan den blå.
Hur var det nu visan gick om mors lille lathund,
"...du må tro jag jobbar bra,
men tycker du som ja,
ja tycker du som jag
så gör jag det en annan dag."

Inga kommentarer: