måndag 5 oktober 2009

Rapport från USK-loppet

Det är lite klent med bloggandet nu för tiden.
Har inga bra ursäkter.
Annat än att mörkret fått mig att bli sittande framför kaminen å kura om kvällarna istället för att dra igång datorn.

Vill i varje fall visa en bild från helgens USK-lopp i Uddevalla.
Algot ställde upp i barnklassen och kutade runt på 800 meters banan i en väldig fart.
När jag upplyste honom att vi närmade oss mål och att det bara var upploppet kvar såg han mest irriterad ut och undrade om han inte kunde få springa ett varv till.



Kan tillägga att jag inte var lika pigg i bena när jag gav mig ut på andra rundan på 10 kilometersbanan någon timme senare.
Då hade regnet vräkt ner så till den milda grad att det bara var å skratta åt eländet.
Men, så kul det var!
För att inte tala om myspyset i Bjursjöstugan där de brassade på i spisen och sålde kaffe å korv till synnerligen förmånliga priser.

Inga kommentarer: