tisdag 9 mars 2010

En dag i mars

Idag knalla Måns rätt in på dagisavdelningen
utan att ens vända sig om
kvar stod mamman, förvånad och stolt.

På sistone har han inte varit så lätt att lämna.
Ledsen och arg har han hållit mig kvar.
Så underbart att vara behövd och älskad.
Så attans svårt att överlämna det bästa man har till någon annan.

Om så för några timmar
Om så till världens bästa fröknar.

På jobbet flöt det på.
En artikel om racertävling som vill ha sponsorbidrag från kommunen skapa debatt på vår webb.
Alltid kul när folk läser, tycker, tänker och skriver.

Här kan ni se själva:
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.755704-battavling-vill-ha-en-halv-miljon-i-bidrag

Hann ta mig ut på vårens första löprunda innan solen gick ner.
Nu börjar vägarna, till och med här ute, bli springbara och med mina Icebug (dubbskor) fick jag grepp som den värsta spiderman.

Nej, om nu väntar sängen å goda boken "Sjön utan namn".
Uppföljaren till en av mina favoritböcker "Huset vid flon".
Rekommenderas.

Men först, dags att plocka upp Algot.
Låter kanske som barnplågeri, men efter att i någon föräldratidning fått tipset om att låta barnet komma upp och tömma blåsan när man själv går å lägger så fixar han nu de blöjlösa nätterna riktigt bra.

Inga kommentarer: