måndag 14 juli 2008

Borta bra...

...men hemma bäst.
Kom tillbaka igår efter tre dagar hos svärföräldrarna i värmländska Svanskog.
Där blev vi bortskämda med en massa god mat och hjälp med barna.
Algot hann fiska aborre å mört med farfar och vi hann åka till Karlstad å paddla tävlingen "Karlstad runt". Väldigt kul!
Men, nu är det skönt att vara hemma å inte ha några fler resor inplanerade.
Ska försöka anpassa oss lite mer efter Måns mat- och sovklocka. Vore bra om han började äta lite mer riktig mat mitt på dan. Som det är nu åker den mosade potatisen, palsternackan eller moroten mest in å ut samtidigt som han ser ut som om jag försökte mata honom med rävgift. Minns att det var så med Algot i början också. Även om det är svårt att tro när man ser honom sleva i sig potäterna idag.
Idag har jag rensat lite ogräs på vår grusade infart, plockat vinbär och hallon, handlat en väldig massa mat å matat Måns 100 gånger, känns det som.
Grande finale var det ikväll när han lyckades vrida upp vällingflaskan och fick hela innehållet över sig!? Får erkänna att orden som då kom över mina läppar verkligen inte var lämpade för barnaöron.
Så, det fick bli ett bad, ny pyjamas, byte i sängen och slutligen en ny flaska mumsig välling.

Funderar på att ta med mig pojkarna och åka till brorsan i Velanda utanför Trollhättan i morgon.
Algot vill gärna träffa sina "siner" ("kusiner" red. anm.) och jag längtar efter lillebror.

Så, helt "färdigrest" är det, som ni ser, inte.

Inga kommentarer: