fredag 18 juli 2008

Magiska tystnad

Urban är på Svensexa, Måns och Algot sover och jag njuter av ensamheten och tystnaden.

Tänk, att man skulle finna sån tillfredställelse i att sitta helt allena en fredagkväll.
När det till på köpet är Fallens dagar i Trollhättan. Det vill säga "bästa festarhelgen på hela året" om du frågat mig för tio år sedan. (Har man gått på gymnasiet i den stan så är det värsta bästa återträffen att ge sig ut i öltälten längs kanalen).

Men, vilda hästar skulle inte få mig ut på sån galej ikväll. Tja, nu finns ju inte det alternativet, eftersom jag är ensam här ikväll. Men ändå!

Har med kompisen Sofias hjälp lyckats fixa foton till nya körkortet idag. Hon hade ingen lätt uppgift när en tjutande Algot försökte bryta sig in i fotohörnan i Expertbutiken på Torp. Märkligt nog lyckades jag pressa fram ett rätt okej ansiktsuttryck på bilden. Trots att jag, av skriken att döma, anade att Algot rev halva affären utanför.

Det blir en fin påminnelse var gång jag ser på det körkortet.

Känner att jag haft lite dåligt tålamod med Algots trotsighet idag.
Får ta nya tag i morgon.

Förresten, vilken fantastiskt bra film SVT körde till långt in på småtimmarna i natt. Den västtyska "Das Bot" från tidigt åttiotal. Så fruktansvärt intressant, spännande å hemsk att jag inte kunde sluta titta innan den var till ända. Klockan kvart i två...

...Kanske inte så konstigt att jag hade svårt att orka med Algots manéer i dag.
God natt!

Inga kommentarer: