måndag 2 februari 2009

Föräldrarna - Måns, 1-0

Pyjamasarna var på vid halv åtta.
Vällingingen urdrucken vid kvar i.
Och tänderna borstade klockan åtta.
Storebror somnade snällt redan efter några sidor i sagoboken,
men Måns...
...ja det tog till nu.

Och då har både U. och jag vyssjat, lekt, sjungit, buffat i rumpan (läste en bok av Linda Skugge, där hon skrev om det. Det går ut på att ungen ligger på mage i sängen å så klappar man lite lätt på rumpan. Det funka inte, kan jag säga.)
Till slut var det bara själva utmattningen som fick honom att slå ihop de där små gluggarna.
Vet att det låter hemskt, men det känns verkligen som han snuvade oss på den här kvällen.
Att få ett par timmar för sig själv, innan det är dags att gå å knyta sig, det är en herrans massa värt när inte ens kan gå på toa under dan utan att få med sig minst en unge in i badrummet.
I övrigt har det här varit en mycket bra dag.
Dels för att solen titta fram,
dels för att vi tog oss ut på en skogstur i förmiddas.
Och dels för att snälla mor kom hit och tog hand om barnen medan jag var hos tandläkaren.
Det var närmare fyra år sen sist, ändå fick jag med beröm godkänt!!!
Jag har sagt det förr, men det tål att upprepas:
Få saker får mig på så gott humör som beröm hos tanddoktorn.
Det skulle vara ett felfritt protokoll på bilbesiktningen då.


Algot, på väg till tomtens stubbe, den 2 februari 2009.
Fikapaus vid den magiska stubben, den 2 februari 2009.
Avloppskonst i Norra Västerby, den 2 februari 2009.
Vinnaren av dagens alla tävlingar ("Hitta-stubben-först", "Gömma sig bäst i skogen", Springa fortast ner för backen"), Algot Wedberg, den 2 februari 2009.

Inga kommentarer: