onsdag 4 februari 2009

Gärdesgårdaktion och P1-tack

Ve å fasa, vår gärdesgård är i fara!
Orsaken är att det ska dras VA-ledningar till både oss och grannhuset. Och enligt konsultföretaget som ritat på dragningen skulle det bara bäst att gå in typ här.





Fast det tycker jag inte alls är en bra idé. Och det säger jag inte enbart för att Algot och jag petade ner en väldig massa vårlökar i just den här delen av trädgården i höstas.

Nej, det finns faktiskt ett bättre alternativ.
Nu gäller det bara att övertyga rörgubbarna om detsamma.




Så här synd var det om Agge idag, efter att han trillat rakt in i soffhörnet när han skulle busgömma sig för lillebror.


Idag vill jag tacka för att P1 finns.

Känns som mammaledigheten skulle haft en klar negativ inverkan på min intelligens om jag inte kunnat ratt in den kanalen i köksradion.

Idag har jag lärt mig massor om mano-depressivitet, lyssnat på andra delen av Nobelpristagarens "Afrikanen" (verkar bra), fått veta mer om barns språkinlärning, följt med till nationalmuseum i New York där de har en utställning om hästen genom tiderna och hört en rätt obegriplig upplaga dagens dikt. (Det var något om att eftermiddagen kommer som en medelålderskvinna som, någon gång i det förflutna begått en obetydlig synd.) (!!??)

Allt detta, bara genom att spetsa öronen vid diskbänken.
Känns faktiskt som avgiften till radiotjänst är väl investerade pengar.

Obs! För den som undrar. Jag är väldigt sällan ironisk.

PS. Vän av ordning har säkert invändningar mot att jag kallar vår stenmur för gärdesgård. En gärdesgård ska väl egentligen vara gjord av trä. Men, på den här bloggen är det jag som bestämmer. Så det så!

Inga kommentarer: