måndag 2 november 2009

Ut ur vuxengarderoben

En insikt slog mig idag.

Jag har en presentgarderob...
OCH jag önskar mig en digital termometer i julklapp!!

Mer vuxen än så blir man väl inte!?

Min mamma hade en presentgarderob när jag var liten.
Den fanns i tvättstugan och innehöll allt från pysselböcker och serietidningar till inslagna paket, ämnade för nästa barnkalas eller julafton.

Hur jag kom i besittning av min egen hemliga presentgömma vet jag inte.
Det måste ha kommit smyganade, utan att jag riktigt märkt det.

* En tigeranteckningsbok som jag förmodligen tänkt ge till Algot vid tillfälle.
* En begagnad pekbok med vilda djur som jag kanske kan muta Måns med när inget annat hjälper.
* Ett gäng ramar, med tillhörande passepartouter, som jag tänkt sätta bilder på ungarna i
* Och en massa annat smått och gott som jag inte tänker berätta om här
(det är ju snart jul ;0).

Kort sagt, en riktig presentgarderob för alla tillfällen.

Och sen har vi det här med termometern.
Av någon märklig anledning nöjer jag mig inte längre med att titta ut på vår kvicksilvertermometer utanför köksfönstret och konstatera hur många grader det är just för tillfället.
Nej, nu vill jag även ha koll på nattens lägsta temperatur.
Exakt vad jag ska göra med den informationen vet jag faktiskt inte.
Det bara känns som en intressant sak att veta.

Hu! Hur kunde det bli så här?

Inga kommentarer: