söndag 1 november 2009

Mer än tusen ord...

...sägs det ju att en bild säger.

Och eftersom jag är alltför trött för att skriva nåt finurligt inlägg får det bli en bild från helgens trädgårdsstök istället.



Oktober blev verkligen ingen bloggaktiv månad för min del.
Får se om skrivarandan faller på nu när vi går in i mörka november.
Känns som livet lunkar på i en rätt behaglig stil just nu.
Kanske är det just det som gör att jag inte haft så mycket att skriva om.
Skriva av mig om.

Fast å andra sidan finns det ju nästan alltid något småkul att berätta om kidsen.
Som idag, när Algot å jag passade på att ta oss en liten eftermiddas fika i soffan medan Månsa sov sin skönhetssömn och Ubbe gett sig ut i trädgårn på dagens andra arbetspass.
Vi satt väl där å konverserade om ditten å datten när Algot plötsligt spände ögonen i mig och sa:
- Mamma, nu har vi ett samtal du och jag.

Ja, se där! Visst fanns det väl lite ork till att skriva ändå.
Och då har jag inte ens börjat berätta om mina planer på att vända mig till Plus-Sverker angående min Peugeotverkstad, följetången om vår vatten- och avloppsledning eller senaste nytt inom Uddevallas förskolevärld.

Nåväl, det får bli en annan dag, i ett annat blogg inlägg.
Det är ju en dag i morgon också!

Inga kommentarer: