tisdag 22 februari 2011

En så lyckad affär att jag nästan skäms...

...måste bara få berätta om min första Tradera-affär som just avslutades.

Först en bakgrund:
I min garderob har det sedan många år funnits en riktigt fin "pippitröja". Ni vet en sån där äppelkäck gräddvit fiskartröja i bomull med röda och blå ränder på tvären.

Köpte den på Kärringön och har haft den vareviga sommar sen dess.

I år, på båtmässan, fann jag plötsligt mig själv köpa en ny, precis likadan, ....fast ny!
Dyr som skam.
Väl hemma undra jag hur i all sin dar det här köpet skulle kunna motiveras.
Inte så mycket för mannen i hushållet (han är faktiskt förvånansvärt förstående inför de flesta av mina klädköp).
Nej, nu var det jag som behövade övertygas.
Fast det var i sanning svårt, så länge den gamla tröjan låg på samma hylla i garderoben.

Så kom jag på den brilljanta idén.
Jag säljer den!
Logga in på Tradera, skapade en annons med solig bild på den ratade tröjstackarn, skrev att den var begagnad men i fint skick, angav vad en tröja av detta märka kostar ny idag (vilket alltså är så dyrt att jag inte tänker skriva det här), satte in en solig bild och ett utropspris.

Sen hände det ofattbara!
Buden började rulla in och innan jag visste ordet av hade en kvinna i Visby bjudit mer än hälften av vad jag betalat för den nya tröjan.

Alltså, min gamla trotjänare har just bytt västkust mot ostkust och kommer pryda en gotländsk kvinna i sommar.
Och framförallt, jag kan dra på mig mitt nya inköp utan att skämmas över hur mycket den kostat mig.
Undrans just vad jag mer kan rota fram ur den där garderoben.


Inga kommentarer: