söndag 20 februari 2011

Kusin vitamin å djungelmums

Idag har vi varit på "kusin-gympa" i Velanda.
Det är vårt lilla söndasnöje.
Att tussa ihop våra pojkar med min brors tre (äldsta) och Urbans brors lillpojk.
Idag blev det hinderbana, häng i ringar och en hårda drabbningar av såväl innebandy som spökboll.
Också mormors goa fika förstås. (Mormor och morfar är trogna deltagare vid dessa aktiviter).

Sen följde svågern, svägerskan och deras grabb med hem till oss.
Sopplunch och försenat födelsedagsfika för Måns.
Cia hade med sig en helt gudomlig cheesecake. Bättre gäster en så får man inte!

Därefter var jag nödd och tvungen att försöka röra lite på dököttet.
Rodde (typ fem minuter) på roddmaskinen och lyfte pliktskyldigt några vikter.
Kändes mest fånigt. Fast intalade mig att det hade varit ännu fånigare att låta bli.

Ska ta tag i att göra ett ordentligt träningsprogram.
Bikinisäsongen närmar ju sig.

I övrigt vill jag skänka en tacksamhetens tanke till Lasse Åberg.
Sedan vi fick låna mammas skiva med Trazan och Banane för några dagar sedan har vi inte lyssnat på något annat.
Och när Måns, med exakt rätt uttal, undrar om "banananerna e fiiiiiina ida´?" blir mammahjärtat överfyllt av stolthet.

Tänk, att mina ungar fattar storheten med mitt gamla favvobarnprogram!

Inga kommentarer: