tisdag 22 februari 2011

Shit pomfritt!

Tisdag = Föräldraledighetsdag

Very Nice!

Tog med grabbarna och mamma/mormorn till Lödöse museum.
Vi har vart där förut, men det stället är väl värt ett nytt besök.

Fördelar:
1. Gratis entré (kanske synd för museet, men tur för oss)
2. Lite folk (väldigt synd för museet, men tur för oss)
3. Barnvänligt (visst finns det saker de skulle kunna ha sönder, men det mest ömtåliga är inburat och det finns både en "lekbåt", ett "lekhus" och en ordentlig lek och pysselavdelning.

Tog några bilder:


Algot och mormor studerar en modell av det medeltida Lödöse.


En sån här örtaträdgård tänkte jag anlägga till sommaren. Tssss...sicken dröm...
I bakgrunden syns baksidan av den läktare där publiken sitter när det är skådespel i Lödöse.
Vet inte hur frekvent det är med det där nu. Men för en herrans massa år sedan var jag på föreställningen "Vid Ljuda Os" där. Minns framförallt myggen!


Algot i målartagen.


Snacka om förspännt. Här kommer man till ett bord med kritor, papper, målarfärg och penslar framdukat.


Så här nära kan man fota med min finfina kamera.


Tuff drabbning i båten.


Skelettpusslet är lika fascinerande för ung som gammal. Hur är det nu skulderbladet är placerat?
Lägg märke till den lille svärdförsedde marodören i bakgrunden...


Scen ur bilen på hemvägen:

Algot har smusslat med sig en Metallicaskiva som han vill köra i bilstereon.
Mamman gör honom till viljes.
För att konversationen ska kunna fortsätta höjer samtliga rösten och börjar småskrika till varandra.
Inom en halv minut har mamman stängt av stereon.
(Skööööönt!)
Algot: - Mamma, varför stängde du av?
Jag: - För att jag är gammal och inte orkar höra på så mycket ljud.
Algot: - Nääääääj, du är inte gammal.
Jag:- Jo, jag fyller faktiskt 39 i år.
Algot: - Shit pomfritt!


End of discussion

Inga kommentarer: