tisdag 14 oktober 2008

14 oktober - En bra dag helt enkelt

Så gott med en riktigt bra dag....äntligen!
På förmiddan, när Algot var på dagis, passa Måns å jag på att besöka en jobbarkompis, som väntar barn nr 2. Måns sov sig igenom så gott som hela besöket, så fick tid att snacka jobb, barn å stora magar. Åsså bjöd hon på utsökt curry-kyckling-soppa. Mmmmm...
Efter upphämtning av Algot blev det en solig tur på Göta Älv med pappa å smågrabbarna. Fint som snus.
Å ikväll när U. kommit hem toppa jag av med att ta mig in till Uddevalla stadsbibliotek å lyssna på filmkrönikedagmen å radiospanaren Helena von Zweigbergk, som berätta om sin författargärning å senaste bok. Har aldrig läst en rad av henne. Men det får jag nog ta å göra nu...

1 kommentar:

Jensoberg sa...

Läste nån bok av Helena tror jag, tror att hjälten var en kvinnlig präst. Annorlunda och bra!
Kolla in Annikas blogg också (tror hon blev inspirerad av dig):
http://annikastroberg.blogspot.com/
... eller har jag redan tipsat om det? Börjar bli senil...
ha de gött, hoppas vi ses snart!