måndag 9 juni 2008

Algots kompis, Erik

Ringde ett samtal och presenterade mig med mitt nya namn.
Mycket märklig känsla...
Har ju hetat Jonsson i snart 36 år. Det kommer nog bli en hel del felsägningar.

Idag har Algot varit på dagis. Det verka som han tyckte det var kul.
Erik heter pojken han tycks leka mest med. Ofta, när vi kommer dit på mornarna, kommer han springande och möter oss i dörren. Han ser glad ut och vill ha med Algot i någon lek. Tror att det är mest av omsorg om mig som gör att Algot dröjer sig kvar några sekunder och håller mig i handen. Allra helst skulle han nog rusa iväg, men det verkar som han tror att jag skulle bli besviken om han inte låtsades vara lite ledsen över att jag ska gå.
Fast han har svårt att hålla masken...Gläjden i ögonen och de trampande små benen avslöjar honom.

På eftermiddan fick vi trevligt besök av barndomsvännen Anna med söta barnen Nathan och Nora. Bus, kaffe och glass i vår knastertorra trädgård (När kommer regnet?).

Känns förresten riktigt bra att vara gift.
Vilken tur!?

Inga kommentarer: