tisdag 17 juni 2008

Trött, tröttare...

...tröttast är jag.
Måns verkar må mycket bättre.
Med påföljd att han vill ta igen all mat han avstått under sjukdagarna.
I natt var det matning tre gånger.
Jag som just börjat vänja mig vid en enda smidig flaska vid halv femsnåret.
Fast, egentligen är det väl ett kärt besvär.

Dagens inköp:
- Krocketspel i usel kvalitet (men det var "sjukt" billigt)
- Ett brandgult öskar till båten
- Metrev, flöten och krokar

Dagens höjdare:
- Krocketmatchen med Algot i trädgårn
- Kaffet på maten, med en god bok i soffan (Agge på dagis å Måns snusandes i sin säng)
- När Urban äntligen kom hem å löste av

Dagens funderingar:
- När är det läge att börja ge Måns mat med mjölk i igen?
- Kommer jag någonsin att skriva den där boken?
- När kommer dagen då jag känner mig utvilad?

Morgondagens uppgifter:
- Kolla om Algots flytväst från i fjol funkar även i år och grunna på hur vi ska få tag på en som passar lilleman.
- Kolla om vi har taljor till förtöjning.
- Köpa mjölk, fil och soppåsar i såväl rött som grönt.

Inga kommentarer: