torsdag 5 juni 2008

Varför blev jag inte smed?

Har ägnat kvällen åt att bocka om fästena till våra blomlådor så att de ska passa på vårt altanräcke. Kände mig som värsta smeden när jag gick loss med hammaren vid städet i garaget.
Annars var nog dagens happening när jag koppla på spridaren på vattenslangen och placerade den på vår sönderbrända gräsmatta. Algot fick glädjefnatt, slängde av sig kläderna å var strängt upptagen av att springa genom strålarna hela eftermiddan.
Om det så inte skulle bli en enda dag till med sol, har detta varit en härlig sommar!
Måns håller stilen när det gäller matintaget å jag är, om möjligt, ännu lyckligare för det än igår.




Lunchtips i värmen:


Äpplepannkaka


Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg 50 gram margarin i en långpanna och bryn margarinet i ugnen.
Rör ihop 3 dl vetemjöl, 8 dl standardmjölk, 4 ägg och 1 tsk salt.
Slå smeten i långpannan och lägg i äppleklyftor från tre skalade äpplen. Strö över lite kanel och strösocker. Grädda i 20 till 25 minuter.

Mmmmmmm...säger jag å Algot.

Inga kommentarer: