fredag 12 september 2008

...å kom tillbaka...

...skrivbehovet alltså, för här kommer nåt som först gjorde mig så orolig att jag stannade bilen på vägen hem från jobbet i går. Bara för att inte missa något av ekots inslag om den senaste larmrapporten.

Just det, den om hur vi tutar i våra stackars små telningar gift, bara genom att använda nappflaskor i plast.

Jajamän, ni hörde rätt! Så oansvariga är vi föräldrar att vi serverar vällingen i nåt så livsfarligt som plastflaskor. Tydligen frigörs det en kemikalie som heter bisfenol a, som kan leda till inlärningssvårigheter, hurmörsvängningar och psykisk sjukdom.

Huva, huva, huva, det vill vi ju inte ha tänkte jag å drog upp volymen. Lyckligtvis vågade jag lyssna på hela inslaget för i allra sista meningen sa damen på Livsmedelsverket att ett barn som matades med flaska daglien på sin höjd kunde få i sig en tredjedel av vad som kunde vara farligt och att det krävdes att man fick i sig hundra gånger mer än det, för att det verkligen skulle innebära någon risk.

Så mycket hade man nämligen lurat i både råttor och chimpanser med påföljd att de utvecklat hormonstörningar!!

Jag svor högt för mig själv i bilen!
Vem ger de här människorna rätten att gå ut med såna idiotiska uppgifter när det egentligen inte finns någon anledning att oroa folk.

Och än värre, hur kan mina kollegor i mediavärlden sjunka till en nivå där de kör ut en sån idiotisk nyhet??

Jag bara frågar!?

Inga kommentarer: