söndag 7 september 2008

Rekord i bajsblöjor

Väl medveten om att det inte genererar varken ovationer, hyllningar eller medaljer måste jag bara få berätta att jag bytt 6 bajsblöjor idag. Tror att det är något av ett personligt rekord.
Sen slog det mig att bror min har haft tre barn (varav ett tvillingpar) i blöjålder å att hans fru, som varit hemma lejonparten av tiden, måste ha slagit det rekordet i princip varje dag i flera års tid. Å, inte har jag hört henne varken klaga eller yvas över det. Imponerande å i OS-klass om du frågar mig.

Har för övrigt hälsat på just det kusingänget idag. Å, jag får nog säga att det är få saker som gör en så glad som att se ens egna små telningar ha kul med borsans. Cykla på kapp, gå på plankan som pirater, mumsa i sig vetebrö å högkoncentrerat bygga rymdskepp i lego.

Årets regnigaste lördag tillbringa hela familjen på Vattenpalatset i Vänersborg. Riktigt kul, fast tyvärr lite för kallt i luft å vatten för lille Måns. Där hade lite mer hull på kroppen inte varit fel. Men invirad i en handduk mådde han trots allt fint.

Ser fram emot en ny jobbvecka. Imorgon väntar nytt redaktionellt system. Spännande!?

Inga kommentarer: