fredag 12 september 2008

Skrivbehovet som försvann...

Den här bloggen börja ju som ett litet terapiprojekt när jag gick på mammaledighet när Måns var nyfödd. Tyckte det kunde vara kul att hålla igång skrivandet å känna att man satte ett avtryck, vid sidan a allt kånkande av tvättkorgar, grötmatande å barnbusande.

Att slå sig ner framför datorn, samla tankarna å försöka sammanfatta dagen visade sig vara ett bra sätt att bearbeta vardan med dess upp- å nergångar. Å det har blivit en hel del sena bloggnätter framför datorn.

Men, nu är jag tillbaka på jobbet sedan ett par veckor å plötsligt finns varken behovet att skriva eller tiden att göra det på. Så vi får väl se hur det blir med uppdateringen av bloggen de närmsta månaderna. Tanken är ju att jag ska gå hem igen på hel- eller deltid efter nyår, så det är väl inte omöjligt att jag återupptar det mer frekventa bloggandet då.

Hur som helst har jag gått å blivit 36 år i veckan. Huvvaligen va det låter gammalt!
Men födelsedan var fin med sång å frukost på sängen. Fin tröjpresent av U. å teckning från Algot. Väl hemma från jobbet bjöds det på mumsig tårta.

Verkar som förkylningskulmen äntligen är nådd för både Algot och Måns. Skönt, för det är verkligen ett aber att vara snuvig när man varken kan snyta sig eller vill avstå från välling eller napp. Nu är det väl mest jag å U. som går å harlklar oss med rinnande näsor. Fy 17 för alla dagissnuvor.

Ska just på min första jobbhelg på mycket länge. Hade förstås gärna varit hemma ett par dagar och fått träffa U. och barnen före mat-sov-å pyjamas-dags på dagarna. Men, det får bli på mina två lediga dagar nästa vecka.

Njuter fortfarande av nyhetens behag på jobbet å tycker det mesta är riktigt kul!

Nattelinatt

Inga kommentarer: