söndag 6 mars 2011

Det som göms i snö...

Vi har ett problem.
Eller för att vara helt exakt:
JAG har ett problem.

I höstas grävde vi upp halva vår trädgård.
Vatten- och avlopps å berg-/jordvärmeledningar skulle dras.
Det såg för bedrövligt ut där skopan gått fram .
Men så kom vintern och gömde alltihop under sitt snövita täcke.
Och jag måste erkänna att jag glömde/förträngde vår gräsmattas tillstånd.

Idag gick det inte att förtränga någe mer.
Det såg bröderna geggamoja till!

Att säga att de var gravt, gravt leriga är en kraftig underdrift.
När de gått loss var det som om mitt minne av Roskildefestivalen, den där tokregniga sommaren nån gång på 90-talet, då vårt tält formligen regnade bort bleknade och blev rent löjligt i jämförelse.
Min man måste ha sett paniken i mina ögon, för när vi kom in var det han som, utan ett ljud, ställde sig å skrubbade skor och byxbakar i säkert en timme.

Det tycks bli en lååååång vår i Västerby.

Inga kommentarer: