söndag 19 april 2009

April, april

Fnasiga händer
Trött rygg
Mycket nöjd

Har, trots att det är helt fel ur årstidssynpunkt, flyttat på tre rosenbuskar.
Det må bära eller brista, nu slipper vi förbanna dem varje gång vi tar fram gräsklipparen.

Imorgon ska jag knacka på hos grannen Rut och be att få köpa en säck med hästgödsel.
Sen ska här odlas grönsaker, ta mig tusan!!

Eller ja, egentligen såg det rätt fjuttit ut med de små pallkragar som Ubbe så galant levererade hem i fredags.
Men, jag måste ju inse mina begränsningar och besinna mig i min odlingsiver.
Just nu är det inte tid för nåt potatisland.

Bäst i helgen var dock odlandet av både familje- och vänbanden.
Igår var broder Nisse här med nästan hela balunsen. Fasen va enkelt å bra det är att umgås i det fria!
Å, idag hade vi faster Cia här med kusin Norton medan boysen bekände färg i sina ranka kajaker. Det blev ett kylslaget dopp för en av dem! HU!

En aprilhelg när den är som allra bäst!

Inga kommentarer: