tisdag 12 maj 2009

Byxångest


Algot älskar Blixten McQueen.
Andra figurer har kommit och gått. Men kärleken till Blixten har bestått.
Ända sedan han såg filmen för första gången.
I dag åkte jag för att köpa nya jeans till grabbarna.
Blev stående framför ett par urfräcka Blixtenjeans med tillhörande nyckelring på H&M.
Vägde för och emot men gick slutligen till kassan med ett par helt vanliga tråkiga blåjeans.
Nu brottas jag med mitt dåliga mammasamvete.
Att de blev de vanliga tråkiga jeansen beror mest på att de var just vanliga och tråkiga.
Lite mer snyggjeans än de där urtvättade tuffjeansen med färdigt skav på knäna.
Skavet kommer ju rätt fort ändå och om det är något Algot redan är i besittning av så är det just urtvättade jeans med skav på knäna.
Men, jag kan inte låta bli att tänka på hur glad han hade blivit för de där McQueenbyxorna.
Det liksom skaver lite i hjärtat att jag inte kunde bjussa honom på den glädjen.
Trots att han inte ens var med på affären och uppenbarligen inte har en aning om att de där coola brallorna finns.
Och trots att jag faktiskt köpte honom en rea-t-shirt med just Blixten på bröstet.
Gissa om han blev glad för den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fasen, jag får nog spä på det dåliga samvetet där kajsa... De där Jeansen är ju supersnygga, och blir de slitna på knäna finns det säkert laglappar med - Blixten McQueen!!!
Åk förbi Torp på hemvägen idag...
Tänk - fart...

Anonym sa...

Just det, glömde underteckna med "Jens" men det förstod du nog..