måndag 11 maj 2009

Lantisar i storstan

...det var just var vi var idag. Måns, Algot och jag.
I förmiddas packa vi in oss i bilen och styrde ner mot Majorna i Göteborg.
Skulle hälsa på min kusins trevliga sambo Maria och deras två godingar Samuel och Maya.
Kände mig både lite tuff och nervös när vi bytte filer in mot stan och korsade spårvagnsspåren på Karl Johansgatan.
Jag får alltid en go känsla i kroppen när jag kommer till de där kvarteren. De påminner mig om en behaglig studietid med café- och pubhäng, picknickar, tentaläsande, cykling, en massa goa kompisar och en tid av fridfull frihet.
Maria bjöd på tunnpannkakor med sylt och kaffe. Sedan placerade vi var sitt barn i barnvagn tog det andra i handen och knalla mot Slottskogen.
Hann bli så där räddförbannad Algot mer än en gång. Ungen fattar ju inte att bilar är hårda utan kutar iväg som en yster kalv på grönbete. Väl framme fick vi hälsa på både pingviner, pelikaner och en väldigt närgången påfågel.

Kolla bara in den här bilden.


Orutinerad stadsresenär som jag är hamna vi förstås i värsta rusningen när vi begav oss hemåt vid halv femsnåret.
Stackars alla arma krakar små sitter i de där köerna dagligen.

Men, 17 vad trevligt det är i Göteborg ändå.
Får helt enkelt bli lite fler besök där.

Inga kommentarer: