söndag 17 maj 2009

Trött, trött men mycket nöjd

I torsdags var vi å sprang världens skönaste lopp - Majalöpet i Högsäter
Uppmuntrande dragspelsmusik i skogsbrynet och den hägrande målgångs-korven (!?) fick närmare 300 damer att kämpa på i de mördande uppförsbackarna.

Dessutom hade jag en egen fanclub på plats i form av Urban å grabbarna.


Ivrig att komma iväg.


Vinki, vink


Sista kullen före mål. Pust!
Helgen har varit både hektisk och rolig.
Urban drog iväg till Svanskog med grabbarna i fredags.
Jag har jobbat, klippt gräs, sovit gott och jobbat igen.
Uppdragen var minst sagt varierande med upprörda motdemonstranter, familjedag, sambatåg, kajakkurs, cykellopp och en herrans massa smånotiser. Enligt polisens uppgifter kan det väl knappt vara ett enda levande rådjur kvar där ute, efter alla viltolyckor som inträffat på småvägarna i norra Bohuslän de senaste dagarna.
Urban, har minsann inte legat på latsidan han heller. I lördags paddlade han Black river race. 31 kilometer på Svartälvens slingrande vatten mellan Älvsjöhyttan och Hällefors och vann!!
Och idag såg han, med mina föräldrars och kusin Jerkers hjälp, till att grabbarnas lekstuga transporterades ända från Kungälv hem till Västerby.
Algot visade mig stolt omkring i stugan när jag, sent om sider, kom hem från jobbet.
Det enda han inte var riktigt nöjd med var de rosa gardinerna.
- Mamma, de ska bort! sa han.
Bilder på det näpna lilla huset utlovas.

Inga kommentarer: