måndag 5 maj 2008

I morgon är en annan dag...

Om det inte hade varit för en timmes trägårdspåt hade detta varit en riktig skitdag!

Lämna Algot på dagis vid nio å åkte vidare till biblioteket med Måns. Skulle lämna tillbaka å låna nya barnböcker, men naturligtvis var barnavdelningen stängd!

Gick runt på stan å leta gardinstänger bara för att konstatera att de är på tok för dyra!

Sen började operation storhandling på Willys. En sån där monsterhandling när det står allt från WC-anka till torrjäst på inköpslistan. Hann inte längre än till bananerna innan Måns började tokskrika i brist på mat. Fick lämna vagnen å fly till bilen, där jag upptäckte att termosen med varmvatten stod hemma. Tog Månsa på armen å rusa till BVC där jag visste att det fanns en micro. Lyckades nästan få i honom maten innan parkeringstiden gått ut.

Tillbaka på Willys fyllde jag vagnen med så horribelt mycke varor att ingen vågade ställa sig bakom mig i kassakön!?

Skynda tillbaka till BVC där det var invägning för Måns. Han precis med det innan det var dags att hämta upp Algot igen.

Måns tycktes inte riktigt hämta sig från skrikattacken på Willys utan fortsatte att gasta mest hela tiden. Det var inte förrän hans uppmärksamma pappa kom hem från jobbet som det uppdagades att han hade 39,9 graders feber.

Å, det stackars lilla pyret hade jag släpat runt i affärer!?

Det enda som varit riktigt bra idag var när Algot utbrast att "Mamma är snäll!!" (Låt vara att det yppades när jag till slut gav med mig och lät honom titta på filmen "Bilar" än en gång.)
Och när Urban sa till mig att gå ut en stund efter middan.

Tänk vad det kan vara underbart att rensa maskrosor!



Algot tar igen sig efter en hård dag på dagis,
5 maj 2008.

Inga kommentarer: