torsdag 22 maj 2008

Vådan av att inte vara behövd!

Ett av syftena med resan till Svanskog var att Algot skulle få testa på att sova över hos farmor å farfar alldeles själv.
Framåt sextiden igår sa jag därför godnatt, tog Måns med mig å for vidare till U:s syster i Åmål.
Algot, som just krypit upp i farmors knä framför Bolibompa, tittade upp lite förvånat, gav mig en pliktskyldig kram och återvände sedan till farmors famn.

Under kvällen lämna jag inte telefonen ur sikte. Var hela tiden beredd att kasta mig iväg å hämta en otröstlig liten gosse som längta efter sin mamma.
Men, tji fick jag!
För när jag, fram på morgonkvisten, dristade mig till att ringa fick jag veta att nte frågat efter varken mig eller pappan på hela tiden. Tvärtom hade han varit på strålande humör ända tills farmor lyckades stoppa honom i säng vid nio.
- Vad skönt, då vet vi ju att det funkar och kan göra om det! sa jag och insåg att min förstfödde minsann inte behövde sin gamla mor någemer.
Idag hälsa jag å Månsa på vännen Sara, som bjöd på god mat å fin promenad genom Fengersfors.
Skogsluften tröttade nog, för både Algot å Måns sov hela bilfärden hem.
Då passa jag på att lyssna till en ljudbok av å med Bodil Malmsten - Tvåtimmars LYX!

Algot, Bella å farmor Britta, Svanskog 22 maj 2008.

Inga kommentarer: