lördag 3 maj 2008

Oooo, ni fantastiska män...



...som vet hur man bygger en brygga.

Det var sången jag inte kunde låta bli att nynna på när jag, Algot å Måns satt i solen å tittade på när karlarna i stugorna häromkring drog igång med det årliga bryggbygget.

På utsatt klockslag tågade de ner till sjön, kavlade upp ärmar och byxben och påbörjade bygget. Urban var med å bar medan vi var påhejande åskådare.

Helt otroligt att den där plockepinnkontruktionen duger till att förtöja båtar i. Men uppenbarligen gör den det, för bryggan såg exakt likadan ut fjol.

På eftermiddan tvätta jag å hängde för första gången i vår upp tvätten på torkvindan. Det är inte klokt vad gott det doftar av tvätt som fått sol- och vindtorka i det fria.

Sen fick vi återigen ta i med hårdhandskarna mot våra vänner skatorna.
Mitt försök att avhysa dem häromdagen lyckades inte särskilt väl. En titt in i rosenbusken idag visade att de på nytt hunnit inreda sin trerummare i etage. Skulle tro att sista ordet inte är sagt i denna hyrestvist.

Lite statistik från dagen:
  • Antal gånger som Algot ramlat å slagit sig så att han börjat gråta: 7
  • Antal bulor i Algots panna: 2
  • Antal Mariekex Algot hann äta innan jag hann stoppa honom: Vet inte exakt, men en halv rulle var det nog.

Algot i klättrartagen, 3 maj 2008.

Inga kommentarer: