måndag 26 maj 2008

Tokförslag å upp till bevis!

- Att du inte drar på dig gympadojorna å sticker ut å springer en runda?
Sa Urban när han kom hem från jobbet ikväll...
... å jag bara bröt ihop.
Skratta så tårarna rann å behövde en kvart för att återhämta mig.
Gympadojor...springa...en runda...
Det var nog det lustigaste jag hört.
Jag, som inte kan tänka en redig tanke efter de senaste nätternas obefintliga sömn.
Jag, som får va glad om jag orkar ta mig till soffan efter middan.
Jag, som definitivt skulle må mycket bättre om jag faktiskt lyckades ta mig ut å röra på mig, men som är övertygad om att en sån bedrift vore att likställa med bestigning av Mount Everest, utan syrgas.
I såna här tider blir man verkligen varse hur väsentligt det är för människan att få sömn. Får man inte det basala behovet tillfredställt slutar snart andra funktioner att fungera.
Nåväl, nu är det väl egentligen inte så illa ställt här hemma. Det är bara det att näsorna på Måns å Algot rinner på kapp, med stigande gnällfaktor som följd.
Till slut tog jag mig i varje fall ut på en kvällspromenad. Himlen var brandgul, vattnet som en spegel och innan jag kom hem igen hade faktiskt något av orken återvänt.
U:s förslag var nog inte så tokigt ändå.

Nu till ett litet test!

Enligt räkneverket har min blogg nu haft 1000 besökare.
Kanske inte mycket att orda om (det är väl vad Blondinbella har på en kvart) men jag är både glad å förvånad.
Däremot är det tämligen sparsmakat med kommentarer. Tror jag kan räkna dem till tre stycken faktiskt...?!
Så, nu är det er tur - Ni som läser dessa rader, klicka på "kommentar", följ instruktionerna (de är inte särskilt svåra) å skicka mig en hälsning.
Tackelitack!

6 kommentarer:

Kajsa Wedberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hrm... Får väl erkänna då att jag är inne å smygläser! ;) Tycker bara att det är så kul att läsa om era strapatser. :) Kramar från A-M

Anonym sa...

Vi tar en springtur någon kväll.
Kram Karin

Kajsa Wedberg sa...

Hej A-M!
Inte behöver du be om ursäkt för att du är inne här å läser. Det är väl det som är meningen med en blogg!? Kram / K

Kajsa Wedberg sa...

Hej Karin!
Ja, en springtur med dig är verkligen vad jag skulle behöva. Kanske någon gång nästa vecka?
Kram / K

Anonym sa...

*ler* Nä, ber om ursäkt för att jag är inne å läser gör jag inte, men däremot för att jag inte kommenterat nåt - för det är väl även det en liten del av bloggandet. ;) Å sen är det ju lite lättare, att 50 mil därifrån, få följa vad som händer dig å de dina i det dagliga livet å inte bara ta igen det när vi ses. ;)
Mås så gott, allihop! Kram! =)