torsdag 15 maj 2008

WC-puts och slavuppror

När blev en kväll av ostört wc-tvättande och golvskurande högt uppskattad "egen tid"?Det är ju helt sjukt, men efter en dag med Måns på barnmottagningen och sedan en kväll med ensam-läggning av båda krabaterna är det rena himmelriket att få dra på sig gummihandskarna, stänga in sig på toaletten å hänge sig åt intensivt gnubbande av handfat, toalett å badkar.
Det var just vad jag gjorde när Urban kom hem vid niotiden.
- Du borde göra något för dig själv! var hans kommentar.
Men det sjuka är att det är ju det jag gör!!?
Att gå här hela veckan och se vad man borde göra, men aldrig hitta tiden att göra det.
Det är rena tortyren!
Att äntligen få det gjort, är befriande.
Så, tre timmar senare sitter jag här, med ett löjligt rent badrum och ännu löjligare leende på läpparna.
Snälla...låt mig få börja jobba å bli normal snart.

Bilstatus: Bilen är hemma igen. Själva oljetryckskontakten kosta, som sagt, bara 120:-. Lägg till "felsök" och arbete med montering och slutnotan blir närmare 800 spänn.

Månsstatus: De röda prickarna försvinner inte, men kliar desto mer. Dagens pricktest hos farbror doktorn visade inte på någon mjölkallergi. Kan det vara hans högt älskade gosefilt som är boven i dramat. Uppdrag "felsök" fortsätter.

Pinsamhetsstatus: Hög! Innan vi lämna barnmottagningen frågade jag åter vad doktorn hette. - Spartacus, blev svaret. - Jaha, precis som upproriske slaven!, hörde jag mig säga varpå han tittade mycket oförstående på mig, vände på klacken å gick.

Vad äääär det med alla läkare? Tappar de bort humorn när de drar på sig den vita rocken, eller?

Fotnot: Spartacus (109 f.Kr. - 71 e.Kr) var en före detta romersk soldat och gladiator, som ledde upprorsmakarna under det Tredje slavkriget, även kallat Spartacusupproret och Gladiatorkriget.

Inga kommentarer: