söndag 7 december 2008

Denna dag - En stor dag

Algot har lärt sig cykla!
Jo, det är sant. I dag gav han sig iväg utan stödhjul.
Jag såg det inte själv för jag var på jobbet. Men en stolt son och om möjligt ännu stoltare pappa ringde och berätta.
Tour de France nästa?

Jobbhelgen har ägnats åt julmarknad, julvernissage, julsång och julspik i lutfisk (!?). Det är inte utan att man blir lite mätt på jul, trots att det bara är den sjunde december.

Nåt annat jag är mätt på just nu är ostbågar. Kröp upp i soffan för att titta på en lånad romantisk snyftare och hävde i mig den från igår överblivna halva påsen med detta lömska snacks.
Oj, oj. oj vad gott det var till en början och oj, oj vad illa jag mår nu...

Nej, nu måste jag nog gå och knyta mig. Skulle inte förvåna mig om det står en ivrig liten cyklist vid sängkanten sådär vid sextiden i morgon bitti.

Inga kommentarer: