söndag 14 december 2008

Mamma på vift

Puh! Har just skrivit adresser på säkert 30 kuvert.
Varje år tänker jag att jag ska låta bli att skicka julkort. Och varje år sitter jag där och kan inte låta bli. Som gammal inbiten brevskrivare (hade säkert 12 brevvänner under tonåren) går jag igång ordentligt så här års. Vet faktiskt inte om mottagarna uppskattar det hela lika mycket som jag. (Några 30 kort brukar det ju inte dimpa ner i vår brevlåda). Men det spelar liksom ingen roll. Jag älskar hela grejen med papper, penna, kuvert och brevlådor. Så, julkorten får bli något slags ersättning för alla brev jag inte skickar resten av året.

Men, nu borde jag gå och knyta mig. Är faktiskt fortfarande lite trött efter gårdagen, då jag och vännen Sofia möttes i Göteborg och hade en riktig heldag. Kom hem med en herrans massa julklappar, mätt och belåten på indisk mat och ett antal latte samt en enorm toblerone från chokladhjulet på Lisebergs julmarknad. Snacka om poppis morsa, som kom hem med en sån under armen.

Passade på att slå in och gömma paketen när U. var och bada med Algot idag och Måns sov.
Blir nästan orolig för hur välplanerad jag är den här julen!?
Nåja, det är över en vecka kvar, så mycket kan ju hända än...

Inga kommentarer: