måndag 15 december 2008

Stolta tomteföräldrar

Ikväll var det lussefirande på Agges dagis. Med fjolårets upplevelse i minnet hade nog varken jag eller U. så stora förhoppningar om att det skulle bli en lyckad tillställning. Då kom Algot in med något plågat och så fort han fick syn på oss i publiken började han storgråta.

Visst var han lite fundersam idag med. På alla märkliga utstyrslar barnen och fröknarna hade på sig. Och visst undrade han varför det samlats säkert hundra påpälsade föräldrar och syskon på den mörka gården, när förskolan borde ha varit stängd för länge sedan.

Men, han protesterade inte när jag sa att jag skulle gå ställa mig hos pappa och Måns. Och han vinkade faktiskt ganska glatt tillbaka när han stod där bland de styft 30 luciorna, enstaka stjärngossarna och bruna pepparkaksgubbarna.

Men gladast var han nog trots allt för guldchokladpengen som pappa trolla fram när det var dags att åka hem.

Annars har dagen gått åt till:
- hårklippning (Algot såg verkligen ut som ett mods)
- klädtvättning (helt otroligt hur många pyjamasar det går åt i det här hushållet)
- blöjbytning (idag tror jag minsann att SM i bajsning gick av stapeln i Västerby)
- blomvattning (vad gör man med pelargonier så här års om man inte vill klippa ner dem helt?)
- skogsvandring (Algot har blivit en riktig liten skogsmulle)
- julkortspyssling (rena terapin, trot eller ej)
- tobleroneätning (förrädiskt att ha 2 kg vinstchoklad hemma)

Fick dessutom veta att domen jag väntar på inte kommer på onsdag som utlovat. Den dröjer ända till den 28 januari. Fan tro´t!

Nattelinatt!

Inga kommentarer: