tisdag 29 april 2008

Den finaste bukett...

...jag någonsin fått.

Det är nog den här, med maskrosor, som Algot kom med idag.



Vill även berätta att jag idag kom ihåg att Algot skulle ha med sig grävmaskinen till dagis idag!!

Dom har ju nåt som kallas visningssamling sista tisdagen i varje månad, då varje barn ska ta med en leksak hemifrån, för att visa upp för kamraterna.

Kanske minns ni att jag totalt glömde bort det förra gången och att den tappre Algot då fick nöja sig med en töntig tygstjärna som Måns brukar ha å titta på i bilen.

För att inte det skulle hända igen smög jag ut i natt och la grävmaskinen i bilen.

Så, den här gången var det jag som med medlidande i rösten sa åt en annan förtvivlad mamma, som förstås hade glömt att hennes lille telning skulle ha med sig sin favvogrej, att "jaaa, det ääär ju inte lätt att komma ihåg allting."

I övrigt har jag och Algot ägnat eftermiddagen åt att titta på när slambilen kom för att tömma grannens latrintank. Hu, vad det stank! Men, icke desto mindre spännande!!

Inga kommentarer: