måndag 21 april 2008

Plus och minus

På minuskontot idag:
1. Har lyckats smitta Måns med min dunderförkylning. Snörvel å host...
2. Snoransamlingen i näsan gjorde att jag hade väldigt svårt att njuta av det hejdlöst vackra vårvädret.
3. Algot måttade en spark mot örondoktorns skrev. Det hela hände vid dagens efter-öroninflammations-kontroll, då jag fick hålla Algot i ett järngrepp för att doktorn skulle få en chans att inspektera örongångarna.
Sparken missade lyckligtvis, men både jag och Algot blev livrädda.

På pluskontot:
1. Algots efter-öroninflammations-kontroll är avklarad!
2. Har lagat två nya pajer till helgens kalejs.
3. Efter att ha samlat tankarna har jag kommit fram till att det faktiskt var rätt kul på klassfesten i lördags. (Fast jag tycker fortfarande att det är skönt att det dröjer år och dar till nästa gång...)
4. Algot fick en jättefin helikopter av doktorn, sparken till trots.

Inga kommentarer: