torsdag 24 april 2008

Nattligt kalaspyssel

Jo, lite skadad blir man nog av att "gå hemma" så här.
Har just ägnat närmare en timme (!?) åt att trä plastpärlor på metalltråd för att sedan smycka några ljus, som vi ska tända på Måns namngivningsfest på söndag.

Tror inte att jag kommit på tanken att pynta på det viset om jag jobbat på som vanligt.

Nu har klockan passerat midnatt och jag borde ha gått och lagt mig för länge sen!
Men, det här är ju den enda tid på dygnet som det är så pass lugnt i huset att man kan sitta ostört vid datorn. Och det kan behövas, när man ska ge sig i kast med skriva ut "program" för namngivningsceremonin.

Känner mig som en teknisk imbecill när jag efter sjunde försöket misslyckas med att få texterna åt rätt håll, när jag försöker skriva ut text på både fram- och baksidan av ett papper, som dessutom ska gå att vika ihop till en liten folder. Hur svårt kan det va??!!

Men, trägen vinner, å nu ligger 17 prydliga program här brevid mig.

En helt annan grej, ... idag gjorde Algot, en gång för alla, klart för mig vad han tycker om cirkus.
Var ute å åkte bil när han plötsligt peka ut genom bilrutan och ropa:
- Mamma, där! Spela högt, ont i örat, Algot ledsen.
Det tog en stund innan jag kopplade att han menade cirkusaffischen intill vägen.
Tror att det dröjer länge innan vi gör ett nytt cirkusbesök...

Inga kommentarer: