torsdag 3 april 2008

Pusselhybris

Övernattningstrippen till Svanskog gick bra!
Enda fadäsen var väl Algots övermod när det gäller pussel.
Efter ett antal misslyckade nattningsförsök sa jag vänligt men bestämt godnatt å lämnade rummet. Det blev tyst en bra stund, faktiskt så länge att jag trodde att han hade törnat in. Men så kom det uppgivna ropen på "Mamma!".
Synen som slog emot mig när jag öppna dörren var obetalbar.
Under sängen hade ungen hittat två askar med 1000 pusselbitar i varje. Sen kan man ju bara föreställa sig hur det hela har gått till. För där satt han, i ett berg av bitar!
Försökte låta så sträng som möjligt när jag förklarade att han borde ha låtit bli farmors pussel vara . Men inser att mitt toksmajl och farmors intygan om att "Det gööööör inget!" gjorde att det blev lite sisådär med trovärdigheten.
Hur som helst får man väl se det som positivt att den lille krabaten antar en sådan utmaning. Inte minst med tanke på att det bara är någon vecka sen han, för första gången, lyckades lägga sitt Bamsepussel rätt.
Och det har ju bara 16 bitar...

Inga kommentarer: