tisdag 1 april 2008

Tvättmaskinshaveri å kolik i repris


Måns "Spjuvern" Wedberg
1 april 2008
Dagens bakslag:
1. Tvättmaskinen verkar paj på riktigt. Än en gång stod vattnet högt på tvättstugegolvet men idag fanns det ingen Kajsa-hårnål i filtret att skylla på.
2. Efter flera lugna å fina kvällar gav sig Måns kolik till känna igen. Först vaggade Urban runt med honom i ett par timmar, sedan gjorde jag det samma. Till slut somnade han mitt i ett skrikandetag. Stackars, stackars liten! Och stackars, stackars oss maktlösa föräldrar.
Morgondagens uppgifter:
1. Ringa tvättmaskinsreparatörn.
2. Ta mod till mig å beställa en klipptid. Har hanterat saxen själv de senaste tre gångerna och fasar för vad en riktig frisör ska ha att säga om mitt tilltag.
3. Ta med mig småkillarna på en övernattningsutflykt till Urbans föräldrar i värmländska Svanskog. Det blir Måns längsta resa hittills. Spännande!

Inga kommentarer: