söndag 27 april 2008

Nu heter han Måns!

Namnkalas för Måns Olle Wedberg, Västerby, 27/6 2008.

Ja, inte gör man det särskilt lätt för sig när man bestämmer sig för att ha namngivningskalas hemma istället för traditionsenligt dop i kyrkan.
Förutom att fixa mat och fika till omkring 20 pers, så ger man sig på att agera "lekledare" och "präst" för en dag.
Men, oj, vad kul det var! Och vad bra det gick!
Inledde med poängpromenad i trägårn på temat "Måns". Sen var det namnceremoni med dikter, sång, namnförklaring och å tända ljus. Och därefter mat, fika å presentöppning.
Är helt förundrad över hur bra det gick med alla små barn. Med fem små pojkar i åldrarna 0-5 borde det vara upplagt för både slagmål å tandagnisslan. Men, den ende som fällde en tår var nog jag när jag skulle till å läsa några diktrader till Måns.
Det är nästan synd att man bara ger namn till sina barn en enda gång. För en sån här dag hade jag velat göra om!

...............................................

Värre var det igår!
Då jag lyckades glömma att min käre U. fyllde år!!!?
AJ, AJ, AJ!
Skulle tro att det är näst intill oförlåtligt!
Det hjälper på föga att man stannat uppe till ett på natten för att slå in paket och gömma dem vid sängens fotända, när man sen inte säger grattis förrän svärmor ringer och ber att få tala med födelsdagsbarnet...
Hu, det är då man vill binda ris till sin rygg.
Och inte blir det hela bättre av att jag i fjol gick å surade en hel söndag i maj för att jag trodde att Urban glömt bort att det var mors dag. Problemet var ju bara att det inte var förrän veckan därpå!
Slå den pinsamheten om ni kan!

Inga kommentarer: