onsdag 13 augusti 2008

Inskolning...värst för mig

Idag var det en stor dag: Algot börja på ny förskola!!

No more Sommerhemmet, here we come Forshälla.

Men den som hade mest fjärilar i magen var nog jag.
Algot däremot, tycktes ta det hela med ro.

Vi kom dit, som avtalat vid halv tio, och hamnade efter att ha tittat oss runt i lokalerna i ett rum där ett gäng killar byggde med Brio-järnväg.

- HU, vad stora de är!!
Tänkte jag och vågade knappt närma mig femåringarna som tagit kommandot.
Som tur var dök de snart upp ett 3-årskillar, som också var nya i gemet.

Så där satt vi å kivades om de bästa rälsdelarna medan avdelningens töser satt å vävde så sött i rummet intill(?!??...Jo, det är sant).

Algot vägrade släppa mig ur sikte å slappnade inte av förrän vi kom ut på gården.
Då sken han däremot upp å ville prova varenda gunga, rutschbana, sandlåda och gungbräda som fanns att tillgå.

När vi sedan for hem var han mycket nöjd och pratade imponerat om den störste killen i gänget.
Undrar om han förstår att vi ska dit imorgon igen?

Inga kommentarer: