måndag 11 augusti 2008

Surkärringen

Det är helt sjuuukt vad trött man kan bli efter en dag med de här små djupingarna.
Och detta, trots att mamma varit här å hjälpt mig så gott som hela dan!?
Och, trots att båda är friska å krya (peppar, peppar...).
Och, trots att vädret faktiskt tillät uteverksamhet.
Jag undrar hur ensamstående föräldrar klarar det och skickar dem alla en beundranstanke.
Vill inte vara så där hålögdstrött när Urban kommer hem, men kan bara inte samla ihop mig och berätta om allt som faktiskt funkat bra å varit kul under dan.
Ska försöka skärpa mig!
Jo, det ska jag faktiskt!!
Hur kul är det att komma hem till nån som bara gnäller och längtar bort? Inte särskilt.

Och egentligen fattar jag inte hur jag kan vara missnöjd. Fick uträttat flera ärenden på förmiddan, hade mysig fikastund på Algots café med mor å Måns, hann klippa färdigt gräsmattan och cykla ner å ösa båten.

Det är ju inte klokt vad man kan hinna med!?

Dags att koja...

Inga kommentarer: