torsdag 28 augusti 2008

Vem sa att det inte går att köpa sig ur misären?

Den här dagen har varit bra mycket bättre än gårdagen och när jag försöker definiera varför vill jag helst säga att det beror på vädret, men sanningen är snarare den att jag fått göra slut på pengar.
När Algot var lämnad på dagis tog jag med mig Måns till Torp och inhandlade både kjol, blus, tröja och klänning. Gick till och med loss på ett par riktigt maxade solglasögon, i ett desperat försök att inte släppa taget om sommaren...
Intalade mig att jag var värd alltihop efter att ha varit gravidtjock i en evighet och sedan lullat omkring i mjukisbyxor och blåställ i åtta månader. Fast glädjen över de nya plaggen grumlas förstås av att jag egentligen inte borde köpa någonting alls med tanke på hur lite pengar man drar in som föräldraledig.
Hur som helst kändes det lite som när man gick i skolan och köpte nya kläder inför höstterminsstarten. För på måndag är det ju dags för jobb igen. Känns riktigt pirrigt!

Måns största bedrift idag var nog att slita av nappdelen på vällingflaskan när mormor skulle ge honom kvällsmålet. Tur att hon är av den tålmodiga sorten.

En sista grej, trodde aldrig att jag frivilligt skulle vilja gå på en filmmusikal. Har kategoriskt sågat allt från Cats till Sound of Music vid fotknölarna och, precis som John Lennon, tyckt att pratet i musikaler får en att längta efter sången, medan sången får en att längta efter pratet.
Men, efter att ha hört en snutt av Meryl Streeps version av Mamma Mia-låten är jag beredd att bita i det sura och gå å titta på den kritikerrosade filmversionen.
Hon är inte bara en fantastisk skådespelerska, damen kan ju sjunga också!!

Och, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.

U. är på kurs, å smågossarna sussar sött. Nu ska även jag koja.

Inga kommentarer: