tisdag 5 augusti 2008

Väderschock för bokhamstern

Ja, ja...jag vet att att jag gick här å ojade mig å önskade svalare väder, å gärna lite regn.
Men det här överfallsvädret var väl ändå att ta i.
Särskilt som Algot blev skogstokig av inte kunna gå ut och formligen började klättra på väggarna.
Vilken evig tur att vännen Sofia var här så att vi kunde skratta åt eländet och slutligen kastade oss in i bilen å for till Lilla Edet en sväng.
Där ville mamma att jag skulle titta igenom några lådor med gamla barn- och ungdomsböcker. Om i fall om att det var några som kunde skänkas bort.
Men, är det något jag är urkass på så är det att göra mig av med böcker. Jag kan liksom inte skiljas ifrån dem. Känns som om man skulle svika gamla vänner. Bara för att det är just gamla. Så böckerna åkte ner i lådorna igen med kommentaren att "om bara något år är de perfekta för Algot...". Tur att man har en mor som inte vet hur det går till att säga nej.
Ikväll har jag bakat en kladdkaka, ett matbröd och en ungspannkaka.
Varför?
Jo, för att de sex äggen, som Urban lyckades spräcka skalet på, inte skulle förfaras. Och för att Jensa med familj är på väg hit imorgon.
So long.

Inga kommentarer: