söndag 17 augusti 2008

Monday, monday...

...om det bara kunde vara helg för jämnan.
Den här helgen har, precis som alla andra helger, gått alldeles för fort.
Kan inte säga att jag ser fram emot en ny inskolningsdag för Algot imorgon.
Tanken är att jag ska säga hejdå å avvika efter en stund och jag ska väl inte ta ut tråkigheter i förväg. Men jag har väldigt svårt å tro att det inte kommer bli gråt å tandagnisslan.
Usch å fy!
Känns extra fel eftersom vi ju egentligen inte beöver dagis just nu eftersom en av oss kommer vara hemma med Måns i ett år till.
Samtidigt vet jag ju hur bra det har varit med de där 15 timmarna i veckan under våren som gått. Att Algot haft roligt, lärt sig mycket samtidigt som jag fått mer för Måns och mig själv (tid som visserligen främst gått till handling och städning, men ändå. Sånt ska ju också göras...).
Problemet är väl att varken jag eller Algot ser alla fördelar med förskolan så tydligt just nu.
Men, det är väl bara å bita ihop och tro att det fixar sig till det bästa.

Helgens aktiviteter har främst bestått i att hålla efter trädgården å huset. Men igår cykla jag å Agge ner till sjön. Tömde båten (Algot hjälpte till) å tog oss ett dopp. Sen, på kvällen, bjöd vi hit Magnus, Maria å lilla söta Maja på kycklinggrill. Så skönt att kunna sitta ute, långt in på kvällen.

Augusti är en fin månad och Måns kryper sin en tok!
Undrans om det är någon mareld ännu. Borde cykla ner å ta en nattlig simtur.

Inga kommentarer: