måndag 25 februari 2008

Åtta tusen för en natt

Antar att man inte har särskilt mycket att klaga på när en sju veckors bebis bara vill ha mat ett par gånger per natt. Men har man, som jag, behov av åtta timmars sömn för att fungera, ja då börjar den senaste tidens nattrutiner ta ut sin rätt.
Brukar roa mig med att fundera på hur mycket jag skulle vara beredd att betala för en natts ostörd sömn. I natt var jag uppe i åtta tusen, det vill säga varenda krona som jag hoppas ska komma in på kontot när försäkringskassan gör sin nästa utbetalning.
Borde väl försöka ta igen den förlorade nattsömnen på dan när lilleman sover å storebror är på dagis. Fast den tiden vill man ju inte "slösa bort" på sömn. Nej, då vill man ju göra någon nytta. Eller åtminstone något roligt. Så idag återupptog jag höstens garageprojekt, att måla mormors gamla byrå blå.

Inga kommentarer: