fredag 15 februari 2008

Kent, lycka och en skvätt dåligt samvete

- Kan du tänka dig! Under några minuter tänkte jag faktiskt inte på barnen alls. Jag till och med glömde att Måns fanns. Det var riktigt skönt....Vilken fruktansvärd mamma jag är!!

Så föll orden när vi satte oss i bilen och var på väg hem från gårdagens Kent-spelning i Trollhättan.

Mycket oväntat hade sambon kommit med idén att vi skulle fira Alla hjärtans dag med att gå på konsert. Barnvakterna, mina snälla föräldrar, dök upp vid fem. Efter att ha lämnat tydliga instruktioner om barnens mat- och sovrutiner, och med en hel del pirr i magen satte vi oss i bilen mot Älvhögsborg.

Några timmar senare i bilen fällde jag den hemska kommentaren. Jocke Berg å de andra coola killarna hade med sina gamla låtarna från 90-talet hade fått mig att helt och hållet glömma att jag nu var tvåbarnsmor med massor av ansvar å plikter. Lycklig, men med en skvätt dåligt samvete, somna jag sött strax före midnatt.

Inga kommentarer: