tisdag 26 februari 2008

Vicken usel morsa

Stackars lille Algot, med en så glömsk mamma.
Undrade lite förstrött varför varenda unge som anlände till dagis idag hade med sig leksaker. Lilla Melissa kom med en söt hund i rosa bur och Algot betraktade imponerat killarnas fräcka bilar. Själv började han, i brist på annat, visa upp sin napp.

Först då slog det mig att det är månadens sista tisdag idag, vilket betyder "Visa upp min favoritleksak" då dagis.
Räddade väl situationen hjälpligt genom att springa tillbaka till bilen å hämta en spelande liten tygstjärna som Måns har att titta på under bilfärderna.

Tappre Algot höll god min å kramade om mig när jag förklarade att han fick nöja sig med att visa upp lillebror töntiga leksak för kompisarna. Sen rusade han in med sin spelande stjärna och lämnade mig i tamburen med mitt usla mamma-samvete.

Inga kommentarer: