söndag 24 februari 2008

Snacka om åldersbevis


Har haft besök av "minstingen Maria" som jag var barnflicka för år 1991. Minns henne som en söt å charmig liten tjej i den tyska fembarnsfamilj jag bodde hos som 19-åring. Men blev verkligen varse att åren gått när vi mötte henne vid tåget i Uddevalla i fredags. Framför mig stod en 21-åring, som pluggar juridik i Stockholm och som redan har sett mer av världen än jag förmodligen någonsin kommer att göra.

Har pratat gamla minnen, gjort ett par utflykter och fått toppenhjälp med barnen - en riktig kanonhelg.

Fast...nog är man bra gammal när den lilla tjej som man, som aupair, läste godnattsagor för är så stor att hon vyssjar ens egna barn till sömns.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kajsa! Fick adressen till bloggen av den andra Karin. Kul med bloggar så den här kommer jag att läsa.
Kramar Karin på sporten