fredag 29 februari 2008

Hellre bajs i badet än sju rätter på Sjömagasinet

- Mamma, hjälp, ÄCKLIGT!!!
Det var vad Algot plötsligt ropade samtidigt som han reste sig ur skumbadet och pekade mot badkarsbottnen. Och äckligt var väl bara förnamnet på den laddning, som han råkat klämma ur sig bland badankor och tvättsvampar.
Lyfte raskt upp honom, hämtade gummihandskar å började "operation: sanera badkaret". Det krävde sin kvinna, och en hel del Ajax, men en timme senare var både Algot, badkaret, golvbrunnen (inklusive sil och vattenlås) och jag renare än någonsin.
Framåt midnatt kom sambon hem från en jobbmiddag i Göteborg. Som anställd på en marknadsavdelning ingår det ibland eleganta "representationsmåltider" på flådiga restauranger. Just den här kvällen var det någon hög chef som skulle avtackas å vad kunde väl då passa bättre än en sju-rätters på Sjömagasinet.
Vet inte om han ville lindra min avundsjuka, men den enda kommentaren sambon suckande gav ifrån sig (förutom att påpeka hur underbart det var att äntligen vara hemma) var att potatisen till rätt nummer tre var en liten rackare som lika gärna kunde ha serverats i skolans bamba.
Tja, vad säger man? Visst kan livet som hemma-mamma vara helt underbart!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vad roligt du berättar! Jag skulle velat se din min när barnets fader klagade på potatisen. Och så noterade jag att du skrev inlägget kl 00.09! Hoppas minstingen sov hela natten.
Vi saknar dig på jobbet!
Lena-Karin